29 augusti 2010

Idag var det tävling i Vikbolandet med Div 2 laget! Det blev att gå upp med tuppen, åka ut till Corvette och göra knoppar av flätorna, borsta och packa in allt. Sen lastade vi in Corvette, och då väntade en bil resa på ca 1 tim o 30 min. När vi var framme tog vi ut honom och klädde på honom direkt, sen ner mot framridningen. Där kändes han bra i formen och ganska pigg. Tyckte väl under själva programmet (LC:1) att han inte hade sån himla fart så det kändes lite slött men inte så farligt ändå.
Jag fick 59,6 % och en andra placering, så det kändes väl helt ok.

Sen fick han äta lite innan det var dags för LB:1. Den här gången red jag inte fram så länge, kanske bara 30 - 20 min, men det kändes som om han lyssnade bra på mina skänklar och var med mej.
Sen när vi väl kom in på banan och programmet började total dog han på banan! Han har verkligen inte någon gång innan blivit såhär döv för skänkeln. Han reagerade inte alls på några skänklar.
Så det kändes som en väldigt misslyckad ritt. Poängen blev som ritten visade endast 51%. Punkt slut. Det var ju lag klassen också så det kändes ju extra surt.
Vårat lag kom 7/10 tror jag.. så vi får väl kämpa vidare och hoppas på bättre tider nästa gång!



Bildbomb från tävling i Vikbolandet


















Ha det bra! / Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0