22 December 2010

Hallå!

Idag blev det vilodag för hästarna igen. Så nu när jag inte har någon ridning att skriva om tänkte jag berätta lite och visa lite resultat frång detta tävlings år. 

Corvette är i år 6 år och därför blev detta vårt första ordentliga tävlings år med endel placeringar (dressyr).
Vi började med att rida ganska många LC som sedan gick över till fler LB och sedan avslutade vi med att starta en LA på fullt dugliga procent för att vara första gången. Vi startade ju ett par clearound också, och så var jag med i ett Div 2 lag mot slutet av året.
Om jag har räknat rätt har vi gjort 17 starter i år.
2009 gjorde vi våra allra första starter, 9 st och av dem  blev jag andraplacerad två gånger.
2010 var ett bra tävlings år för oss, men vi hade ju våra brister, som tex när Corvette bara fick för sig att han inte skulle gå mer, han "dog" på banan! Men vi lyckades ändå få med oss några rosetter hem.

Jag ser fram emot 2011 tävlingar!


Här 2010´s rosetter, men det saknas en blå, vi fick inte någon för de hade inga? skulle skickas på posten, men har det kommit någon? nae...


Andra placering i Vikbolandet


Vinst med Div 2 laget i Boxholm
 

Vinst i Valla


Min första vinst med Corvette, i Nyckelby


Andra placering i Alvastra


Andra placering totalt med Div 2 laget, det var här vi kom två i omgången också, men de hade inte rosetter så att det räckte?..


Ha det bra! / Petra





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0