28 December 2010

Heej!

Idag åkte mamma och jag ut till stallet på morgonen för att släppa ut hästarna. Efter att vi hade fixat iordning allt i stallet red mamma och jag ut tillsammans på Corvette och Sol. Vi tog en ganska lugn tur, med skritt, trav och lite galopp. Jag ställde igenom Corvette ordentligt i båda sidorna, han kändes mjuk och fin även fast jag inte hade ridit på några dagar. Sedan när vi ridit klart fick Sol vänta i stallet på att Della skulle bli iordning gjord för en ridtur. Så Sol fick alltså gå två mindre ridturer idag ;) Hon tyckte nog att det var lite besvärligt att få gå ut på en till ridtur, men men.
Della kändes i allafall ganska så lugn idag när Sol var med, så det kändes bra. Vi red lite längre än vad vi brukar, så att vi kunde trava och galoppera lite också. Della fattade rätt galopp när jag förberedde henne bra, hon bockade bara för att det var så kul, haha. Hon sparkade bakut också, när jag använde spöet för att få henne till galopp.. Man märker att det är ett fux sto med sin egna lilla vilja minsann..


En söt liten sommar Della :)


Lilla Corvettan :)


Ha det bra! / Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0