29 December 2010

HejHej!

Idag åkte vi ut tidigt till stallet för att släppa ut hästarna. Efter att vi fixat i ordning allt i stallet red mamma och jag ut en sväng på Sol och Corvette. Vi red ungefär på samma sätt som igår, skritt trav och lite galopp. Jag ställde och böjde igenom Corvette ordentligt i båda sidorna, han kändes mjuk och fin, väldigt rund också.
Sedan när vi var tillbaka och vi hade ställt in Corvette och Sol i hagen, tog vi in Della och fixade i ordning henne för en liten ridtur. Vi red på vår vanliga raka grusväg, vi skrittade fram på långa tyglar tills vi kom dit då vi skulle vända tillbaka. På hemvägen plockade jag lite med henne så att hon kom ner på tygeln, sedan travade jag en bit för att sedan galoppera. Hon fattade rätt galopp! :) Sedan travade jag en liten bit till innan jag skrittade av.
Idag bråkade Della lite med mig. Hon ville inte gå dit jag ville, och vände och vred sig för att göra allt för att vi inte skulle gå dit vi skulle. Men jag fick säga åt henne på skarpen, med både rösten och spöet ett par gånger, så gick hon igenom allt det som var såå farligt. Vi behövde ingen hjälp av mamma, bra att vi klarar oss igenom problemen själva!


Så här söt kan lilla Della vara :)

 
Haha, ALLTID tungan ute när han dricker..


Sol när hon rullar sig..

Ha det bra! / Petra

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha söööt corvette är med tungan ;)

2010-12-29 @ 20:12:35
URL: http://erikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0