Hej!

 Jag har tänkt att börja använda bloggen som en träningsdagbok nu. Skriver lite om min ridtur, hur det gick, hur det kändes osv. Men självklart kommer det lite fina häst bilder också :)



14 December 2010

Idag red jag ut själv på Corvette. Jag skrittade fram en sträcka på långa tyglar innan jag kortade upp honom, och ställde och böjde igenom honom i båda sidorna. Han kändes mjuk och fin. Sedan varvade jag skritt och trav genom hela ridturen. Jag red också ut på en gräs äng, som var täckt med snö. Där travade jag lite och gjorde några volter. Sedan fortsatte jag hemåt igen.
Idag kändes han pigg, men var väldigt "rädd" för allting. Han blev så "rädd" för någonting (som jag inte vet vad det var?) så jag åkte av :) haha, men jag landade i en stor snö driva så jag landade mjukt. Jag kunde hålla kvar honom i tygeln, så jag tappade honom inte. Positivt att han var så pigg!



Ha det bra! / Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0