Clearound!

Idag var det somsagt clearound i Mantorp. Jag började rida fram direkt. Jag började med att skritta på lång tygel, sedan kortade jag upp honom och skrittade på serpentiner. Detta gjorde jag också i trav. Jag gjorde många volter, skänkelvikningar, öka-minska trav, öppna, halt-rygga, igångsättningar. Jag galopperade till en början på stora volter, sedan lite mindre, jag gjorde också galoppserpentiner. Han kändes jättefin! Lyssnade för skänkeln, gick i rund och fin form och hade riktigt bra trav! Sedan gick jag ut till paddocken. Då visade det sig att dom var försenade ca 20 min. Suck. Då skrittade jag lite på lång tygel, sedan lite galopp o trav igen.
Sedan var det min tur att komma in i stora ridhuset. Det gick inte så bra idag. Han lyssnade inte på skänkeln fullt ut, saktade av i galoppserpentinen, var rädd för dommaren och galopperade inte fram alls. Försökte verkligen driva så mycket jag kunde, men men... Det som var bra var väl travarbetet då och då. När jag kom ut igen travade jag av, då fick jag ju spöet så då travade han så fint.. Blir så besviken på honom, vet ju att han kan och är riktigt fin, o så ska det går, blä.
Tur att Erika var med och fota lite, fick några riktigt fina bilder!







Som ni ser så valde jag att vara lite påskigt gul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0