Fredags ridning!

Idag mötte jag upp mamma i stallet. Hon hade redan vart o ridit o fixat allt i stallet. Så det var bara att ta in Della direkt. Jag red själv med mamma som gick med. Vi red till de stora ko-hagarna och började med att skritta runt lite där. Det är mycket upp och ner,svängar och krokar. Efter vi skrittat runt lite där gick vi till ett öppen gräs yta så jag kunde jobba lite på volt. Jag skrittade på en stor åtta, bytte varv, gjorde ungefär samma sak i trav och gjorde lite avsaktningar-igångsättningar. Della var super lugn och gick fint i form. På gräsvägen hem travade jag och galopperade lite. Della fattade först fel galopp, men jag rättade den och då tog hon rätt :)
Jag är super nöjd med henne! Hon var verkligen lugn och blev inte skrämd, kunde gå i en hage där vi aldrig varit tidigare nästan själv - bara mamma som gick med ;)





Corvette fick vila idag, han får ladda batterierna inför morgondagens dressyrclearound i Mantorp. Erika ska följa med och fota, så det kommer nog in lite fina bilder! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0