Gårdagens ridning!

Igår, måndag, red jag på Della och mamma gick med oss. Vi red upp till de stora ko-hagarna som vi gjorde tidigare i veckan. Jag red ungefär på samma sätt också, skrittade lite i upp/ned försbackar, sedan gick vi bort till den öppna ytan och där jobbade jag henne lite på volt i både skritt och trav. Vi gjorde avsaktningar från trav, åttvolt och halt-trav. Skritt-halt-trav har vi inte direkt övat på, men det fattade hon direkt och kom snabbt igång i trav. På gräsvägen hem travade och galopperade jag lite. Hon gjorde fina fattningar och fattade rätt. Dock tog hon fel i den ena en gång, men då gjorde jag om och då tog hon rätt galopp ;)

Efter vi var klara med Della red mamma och jag ut en sväng på Corvette och Sol tillsammans. Det blev ganska mycket skritt, men också lite trav och galopp. Corvette var positiv och mjuk och fin i handen. I traven gjorde jag lite skänkelvikningar, i skritten ställa o böja. Vi red till "hoppskogen" där tog vi ett par trav varv och hoppade några små skutt. Det tycker alltid Corvette om :)


Funderar på att ha samma gula "outfit" på träningen för Sissi idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0