Hoppträningen i Torsdags!

Jag var ju som sagt och hopptränade i torsdags i Nykyrka. Corvette var jätte trevlig att rida då! Han var pigg och glad, drev till och med på mot hindrena! Ingrid tyckte att det här var den bästa hoppträningen han gjort, det var roligt att höra! :) Han hoppade fint, gjorde några galoppbyten till och med :) Duktig han är min lilla pålle! :D
Han var jätte fin, men var ju tvungen att bråka liite grann. Dum-stannade på några hinder som han hoppade jätte fint sen.
Jag tror det håller på att ske en liten förändring på min lilla Cörvetta.. han är oftast pigg, oftast lite busigt pigg när jag rider hemma, han driver själv på mot hindrena i hoppningen, han klarar galopp på serpentin, rygga, byter (dock själv) galopp i hoppningen. Det börjar bli något av den lilla plutthästen vi hittade för snart 5 år sedan, lusig, lurvig och omusklad!
Här är bilder från när vi var och kollade på honom, endast 2 år gammal..




Här är en bild från när jag kommit hem från en tävling (därav vita byxor) på russet vi hade då, Vittra. Jag var ju bara tvungen att gå med min fina lilla nya häst i paddocken ett par varv, eftersom han inte var inriden då :)

 Bara för att jämföra kommer en bild i nutid då..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0