Ridning Lördag!

Idag åkte vi ut till stallet direkt efter lunch. Först fixade vi iordning allt i stallet, sen tog vi in Della och fixade henne för en uteritt. Jag red Della själv (mamma gick med) till "hoppskogen" för första gången!  Vi gick ner i skogen och skrittade ett par varv där. På grusvägen hem övade jag på att göra avsaktningar/igångsättningar från skritt o trav, och så galopperade jag i både höger och vänster. Hon skötte sig verkligen jättebra idag! Hon var lugn, gick ganska stadigt på tygeln i skritt och trav, gjorde fina galoppfattningar och var glad o positiv! Superkul! Hon är duktigt min lilla flicka! :)



Vi idag :)


När vi var klara med Della, tog vi in Corvette och Sol. Mamma och jag red tillsammans med en till tjej från stallet. Vi red över stora vägen till skogen. Vi red väl en ganska lugn tur med mest skritt, men lite trav och galopp också. Vi red i ca 50 min och Corvette kändes pigg och positiv. Fokuserade inte jättemycket på formen idag. Han fick gå på långa tyglar ett bra tag innan jag kortade upp honom lite och böjde igenom honom. Han kändes mjuk och fin i båda sidorna. Kul med en pigg häst som vill framåt! :)


Sötis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0