Ridning Söndag!

Idag åkte mamma & jag ut till stallet på eftermiddagen. Jag tog direkt in Corvette för att fixa iordning honom för en uteritt. Jag red en sväng själv på den korta gräsvägen medans mamma grejade i stallet. Eftersom att gräsvägen är ganska rak passade jag på att öva på en endel moment ur Lag03 programmet, som rygga-trav, öka-minska i traven, några skänkelvikningar. Och i sista galoppen (vänster) ställde jag honom inåt och utåt för att få galoppen att bli bättre i takt (Sissi tyckte jag skulle göra så). När jag kom till ett gräsgärde övade jag på galoppserpentin. Han bytte dock galopp i ena varvet, jag blev helt paff, han har aldrig gjort så tidigare i "dressyrsammanhang" Då det inte fungerade bytte jag till den andra galoppen o gjorde någon båge där, som han klarade av. Då bytte jag tillbaka till den galoppen jag började med och gjorde någon båge där, då gick det bra. Så då skrittade jag hemåt. Både Corvette och jag var helt svettiga när vi kom tillbaka, hårt jobbat!
Corvette fick förresten gå ut utan täcke idag, det tyckte han var riktigt skönt, bara rulla och gno in sig ordentligt!




När jag var klar med Corvette tog vi in Della och Sol. Vi red ut tillsammans en lite längre sväng än vad vi brukar på Della. Vi varierade skritt, trav och galopp. Della var superduktig idag! Hon var riktigt lugn, kunde faktiskt gå bakom Sol hela ridturen! Det brukar normalt inte gå, då hon måste springa fort och busa! Men så här lugn och skötsam har hon inte varit på länge, ducktig flicka!! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0