Ridning Söndag!

Heej!

Idag åkte jag med mamma ut till stallet för att släppa ut hästarna. Efter vi fixat allt i stallet gjorde vi iordning Sol och Corvette för en ritt. Idag red vi i skogen, i en timma. Vi tog det ganska lugnt med ganska mycket skritt, men också lite trav och galopp. Jag krävde inte så mycket av honom, vi slapp/bus red lite bara. Men Corvette var pigg och glad, han gillar verkligen att rida i skogen! Han blir pigg, framåt, han försöker också typ alltid att smaka på varje liten pinne som sticker ut här och var, haha. Men nu blev han iallafall lite uppmjukad inför träningen i morgon ;)

Efter vi ridit Sol och Corvette tog vi in Della och fixade henne för en uteritt.
Vi red på som vanligt i skritt, trav och galopp. Hon var lite bråkig i dag, hon ville inte gå förbi en stuga som är på den vägen vi rider på. Men mamma som gick med hjälpte mig att gå förbi med henne. Annars skötte hon sig bra, hon gick fint på tygeln, men ibland körde hon med huvudet. Men annars, bra!

På eftermiddagen åkte vi till Erika, vi fixade nya "namnteckningar"  Titta neråt. Jag blev jätte nöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0