Sista lovdagen!

Idag åkte vi ut till Erika efter frukost. Ebba red en sväng på Pablo och Erika red på Hälge. Jag, mamma och moster följde med och tittade på. Efter dom hade ridit åkte vi en sväng till Sharpman. Vi hittade många fina saker, men bara det som behövdes -en hårmunk- åkte med hem. Nu ska jag bara köpa lite blingbling och en fin tofs att ha, så kan jag fixa en snygg håruppsättning till helgen, då det är andra omgången i Div 1. Kan ju ta kort och visa hur det blev vid ett tilfälle.

På eftermiddagen åkte mamma och jag ut till vårat stall. Mamma mockade och fixade allt i stallet medans jag red Corvette en sväng på gräsvägen. På gräsvägen kunde jag öva lite på rygga-trav, skänkelvikningar, öka-minska trav, skritt-galopp, försökte mig även på galopp-skritt vilket är ganska svårt för oss. Vi har långt kvar på det, men vi övar ;) I galoppen ställde jag honom åt båda hållen, det klarade han bra. Jag hade också helatiden i tanke att han skulle gå fint på tygeln genom alla övergångar.



Efter jag hade ridit Corvette, tog jag in Della och fixade henne för en ridtur. Idag red jag på Della och mamma gick med. Vi red till "hoppskogen". Där testade vi faktiskt på att hoppa lite i trav! Hon förstod inte riktigt först och tyckte det var lite läskigt. Men sedan fattade hon och skuttade över de små hindrena. Duktig tjej! Sedan varierade jag skritt, trav och galopp hela vägen hem på grusvägen. I traven gjorde jag avsaktningar till skritt, och öka-minska i traven. Sedan galopperade jag i båda galopperna, hon gjorde fina galoppfattningar. Jag höll händarne lite lägre i galoppen och då sänkte hon nacken lite grann. Annars gick hon fint på tygeln, väldigt jämnt mot slutet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0