Uppdatering!

Hej!

Hann inte skriva något om ridningen igår, gör det nu istället.
Red först Corvette själv medans mamma fixade iordning i stallet. Red på gräsvägarna bort till "hoppskogen". Corvette tycker verkligen om den rundan! Han är alltid pigg och positiv! Men igår var han försånansvärt lugn där faktiskt. Jag varierade skritt, trav och lite galopp. Gjorde lite skänkelvikningar i traven, och övade på rygga-trav, det gjorde han bra! Just det, jag "ramlade" ju av också, haha. Det var när jag skrittade lugnt o fint, jag satt väl o drömde lite också, men det hoppade iväg en hare o då blev Corvette rädd, så jag gled ner, men hamnade på fötter och höll kvar i tyglarna så han sprang inte iväg ;)
Var så himla gald! Super skönt väder + lugn o positiv häst = :D

 Red sedan Della tillsammans med mamma på Sol. Vi red på grusvägarna, där hade de lagt nytt underlag, så Della var lite känslig om fötterna eftersom hon går utan skor. Vi varierade skritt, trav och lite galopp. Della var lugn och skötte sig bra. Hon gick stundtals fint på tygeln, det var ganska mycket att titta på idag.. Hon gjorde fina galoppfattningar, tog galoppskänkeln direkt!

Om jag hinner kommer det uppdatering om dagens ridning i kväll, annars kommer det förmodlingen imorgon ;)


Idag får en av stallkatterna stå för bilden! Elsa heter denna sötnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0