Gårdagen!

Igår åkte vi ut till Hesselby, där vi normalt har våra hästar (inte på sommaren), direkt efetr frukost. Mamma hade mockat ur alla våra boxar dagen innan så igår var det dags att tvätta och skura rent! Vi strör ju med torv, vilket smutsar ner endel, men dock var det enkelt att tvätta bort! Så nu är det så rent o fint i våra boxar så :) Lilla syster Ebba var även med och tvättade våra hyllor inne i sadelkammaren och plockade iordning alla våra saker snyggt o prydligt ;)

Efter lunch bar det iväg till Erika för att rida min lilla tös. Red tillsammans med Erika och Hälge på stubbåkrarna. Hon skötte sig bra, var lite stel i vänster sidan men den blev mjuk med tiden. Kom runt o fint på tygeln efter ett tag, dock tyckte jag att hon hängde lite i tygeln, då fick jag lite tips av Anna (Erikas mamma som gick med) hur jag skulle göra, så då blev det lite bättre.
Della fattade fina galoppfattningar idag, blev bara lite knasigt en gång. Hon blev ganska trött av galoppen, var nog för att det var ganska tungt på åkern som vi red på..

Sedan var det dags för Ebba att rida lektion på... Corvette! Hennes första lektion på honom. Dom var så snygga så i sin utstyrsel ;) Ebba var nöjd och Corvette skötte sig kanoners! Hon ska iväg på hopplektion imorgon (onsdag) hoppas allt fungerar lika bra :)
Här är några bilder..




o här har vi "Ebbateamet"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0