Sista lovdagen!

Jahopp då var snart detta sommarlov över.. vart tog det vägen?? Känns som jag inte har hunnit med allt man tidigare planerat att göra på sommarlovet! Jaja, nu ska vi inte deppa, utan njuta rejält av sista dagen!

Nu tillbaka till gårdagen..
Jag och Erika red ut tillsammans på Corvette och Hälge. Vi red mest rakt fram, jag ställde igenom Corvette o gjorde lite öppnor i skritt och trav - annars blev det inte dirket någon "rörelse". Vi galopperade mest idag, fokus på att få fram hästarna - i full fart :) Corvette gjorde fina galoppfattningar från skritt, men sen när Hälge drog i väg i världens galopp verkade inte Corvette fatta vad som hände, han hängde nämligen inte på, utan galopperade i sitt tempo. Haha, så jag fick tjoa på honom lite, då blev det genast full fart.
I ena galoppen tänkte jag lite öka-minska, även fast det inte blev jätte kort o samlad galopp tyckte jag att han lyssnade bra på mig. Var nöjd med dagens pass.


Della fick sig också en liten tur. Jag red själv medans mamma gick med. Kändes som hon inte gått själv på ett tag, hon var nämligen ganska vresig av sig i början o ville inte gå där jag bad henne, då sparkade hon bakut efter som det inte passade damen riktigt. Men sen blev hon mer  samarbetsvillig. Jag red en kortare uterunda först innan vi red på gräset. Där jobbade jag på serpentiner i skritt och trav och på skänkelvikningar likaså. Till en början på serpentinerna i trav grejar hon lite med huvudet, men det blir bättre ju fler man gör. Även skänkelvikningarna. Sedan galopperade vi på en stor volt, hon har lite svårare för höger fattningen, så det blev fel galopp ett par gånger. Hon galopperade på friskt på volten! Med stora galoppsprång :) Sedan aslutade vi med trav på en ått-volt, då blev hon mycket stadigare och riktigt rund o fin!! Super nöjd :)



Idag ska vi åka med Della till Nina Lilja för att rida lektion, hoppas allt går bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0