1 Februari 2011

Heej!

Idag åkte jag själv ut till stallet efter skolan. Jag mockade tre boxar, gjorde mathinkar och hö-påsar till tre hästar. Före allt detta red jag en sväng på Corvette också. Corvette var så lugn och fin när jag borstade och fixade iordning honom. Så det kändes ju som om att det skulle bli en lugn och fin ridtur, trodde jag ja! hah, det blev raka motsattsen kan jag ju säga! Till en början var han väl skapligt lugn, han skrek lite ut i tomma luften men annars var det inget. Sen efter ett tag blev han super pigg, "rädd" för det mesta. Jag försökte trava så mycket som det gick för att lugna ner honom. När jag vände hemåt blev det ju inte direkt bättre. Vi fick blåsten rakt på oss vilket i Corvettes fall betyder bus, bus och mera bus! Han små travade i skritten, gjorde små bak ut sparkar i varje galoppsprång och såg fortfarande spöken överallt, förstår ni hur min ridtur var? Mestadels av ridturen gick ut på att försöka få honom lite lugnare, lättare sagt än gjort. Corvette dummade sig lite också. Jag gjorde några ryggningar mitt i allt dettta också, men de blev rätt så bra ändå tror jag, han gick raskt bakåt iallafall. Jag fick ta tag i honom ordentligt ett par gånger på han inte lyssnade på mina förhållningar, då blev formen också lite skärpt. Han var rund och ganska låg i formen idag, jag ställde och böjde honom i båda sidorna. Då var han mjuk.
Corvette brukar ju inte vara en häst som är pigg som en tickande bomb direkt. Jag tror man måste rida Corvette själv för att förstå hur pigg han verkligen är när han blir riden själv ute i blåsten!

När jag var klar med Corvette tog jag in Della och lite på henne också, det tycker hon om :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0