12 Februari 2011

Heej!

Idag var vi iväg på dressyr clearound i Mantorp. Corvette kändes fin på framridningen, bättre än hur det brukar kännas faktiskt. Jag gjorde volter, öppnor, skänkelvikningar, öka-minska. Jag gjorde galoppfattningar från skritt och trav, jag ryggade även ett par gånger. Han hade väldigt bra galopp på framridningen, bra takt och höjd i galoppsprången om man nu kan säga så? hehe..
Jag tyckte själva programmet gick hyfsat, tyckte procenten var lite väl låga faktiskt, tyckte han var värd iallafall ett par till procent.
Jaja, är inte missnöjd iallafall, vi får öva vidare.

När vi kom tillbaka till stallet tog mamma och jag in Della och Sol för en liten ute ritt. Vi red på våran raka grusväg, dock två gånger, så vi var väl ute i ungefär 30 minuter. Della var jätte duktig, skötte sig jätte bra. Hon bråkade ingenting, gick fint på tygeln (dock lite ostadigt, for lite upp o ned med huvudet) hon fattade rätt galopp, helt enkelt en duktig tjej! Hon blev lite okoncentrerad då o då, men men ;)

Här är några bilder från idag








Kommentarer
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

SV: jaa det är hon :D jaha gud vad kul :D

2011-02-13 @ 10:04:27
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0