13 Februari 2011

Hejhej!

Idag åkte mamma och jag ut till stallet på förmiddagen. När vi kom ut till stallet var Sandra där ute, eftersom vi hade tänkt att rida alla tre hästar idag så red jag Corvette med Sandra. Iallafall, vi red upp till mötesplatsen, en grusväg som är ganska lång, hyfsat rak alltså inget speciellt. Vi var nog ute ungefär 40-45 minuter. Vi kunde trava ganska mycket och även galoppera lite. Corvette var pigg och hade energi framåt. Jag ställde igenom honom, gjorde lite skänkelvikningar och öka-minska i traven. Han var mjuk i båda sidor och var i en fin form genom hela ridturen.

Efter att jag hade ridit Corvette, tog mamma och jag in Della och Sol för en liten ridtur. Idag red vi en annan väg än vad vi brukar. Den är en aning längre. Det var bra underlag idag för Della som är utan skor. Hon hade bra fäste så vi kunde både trava och galoppera. Hon fattade fel galopp en gång, då fattade jag om och då blev det rätt direkt. Hon gick stundtals fint på tygeln genom hela ridturen. Hon var riktigt trevlig att rida idag, hon är så duktig! Tog lite bilder idag, har inte hunnit ladda in dem än, de får väl komma in här någon annan gång ;)




Tanten på 19 år & Bebisen på 4 år :)






















Kommentarer
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

SV: tack så mycket :D :D hm jag vet inte riktigt vad dem heter men ja den är jätte bra och fina :D kan lägga upp en bättre bild på dem så kan du se hur dem ser ut :)

2011-02-14 @ 17:50:35
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0