14 Februari 2011 Alla hjärtans dag!

Heej!

Idag fick jag åka till Nykyrka för att rida dressyr lektion för Sissi Lilja. Jag har ju min träning i morgon egentligen, men Sissi skulle vara borta då, så istället fick jag komma idag.
Vi övade mycket på öka-minska traven, flytta undan för sidan, öka-minska volter, mycket svängar och böjar (serpentiner m.m) galopp från skritt, galopp på tio meters volt.

Corvette kändes mjuk i munnen dock lite små stel i sidorna ibland. Han var med bra och hade bra reaktion när vi övade på halvhalter. Han gjorde fina galoppfattningar från skritt, men galoppen kändes lite i otakt då och då i båda varven. Jag är nöjd med dagens träning! Nästa träning är på torsdag och då är det hoppning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0