23 Februari 2011

Hallå!

Idag fick jag gå upp tidigt för att åka ut till stallet. Skulle ju rida programträning för Sissi kl 09.45. Vi lastade ut Corvette i Mantorp vid kl 09.00, så jag började rida fram vi tio över. Jag skrittade på långa tyglar ett par varv i ridhuset innan jag plockade upp honom. Jag ställde igenom honom, gjorde serpentiner och volter i skritt innan jag började trava fram. Jag travade på stora volter, serpentiner, gjorde några halter, tempo växlingar och skänkelvikningar. Sedan skrittade jag lite innan jag började galoppera. I galoppen gasade jag på honom lite för att få igång honom ordentligt. Jag galopperade på stora volter och gjorde ett par fattningar från både skritt och trav i båda varven. Efter det var det min tur att gå ner till stora ridhuset och rida mitt program.
Det var första gången jag red Lag 03 programmet, men jag tyckte han skötte sig bra. Han hade energi framåt och var lydig för skänkeln framåt. Vi fick göra om skänkelvikningarna ett par gånger då jag inte fick med bakdelen ordentligt, en galopp serpentin behövde jag också göra om, jag gjorde skritten fel då jag hade läst fel i programmet, annars tror jag inte att det var så mycket mer..? Sissi tyckte jag behövde öva på kvicka, kortare skänkelvikningar och att öka traven på rakt spår. Så det får vi öva på hemma! Jag är i allafall mycket nöjd med honom idag!
Jag tyckte också att upplägget var väldigt bra för programträningen, bra med lite hjälp under programmets gång och att man fick göra om de delar som inte blev så bra.

Ett par bilder från idag..






När vi kom tillbaka till stallet och Corvette var iordning gjord, tog jag in Della och borstade lite på henne. Det blev ingen ridning på henne idag då vi var så frusna och det var så kallt ute ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0