27 Februari 2011

Heej!

Idag åkte mamma och jag ut till stallet på förmiddagen. Efter att vi fixat iordning allt i stallet tog vi in Sol och Corvette. Vi fixade iordning dom för en ute ritt. Sedan red vi en runda som vi inte har ridit på ganska länge då det har varit så himla mycket snö där. Vi red på olika gräs fält och i kanten på olika åkrar för att ta oss till "hoppskogen". Vi skrittade och travade på vägen dit. Vi skrittade ett varv i "hoppskogen", sedan travade vi hem på grusvägen.
Corvette var jätte pigg och glad idag! Var riktigt trevlig att rida! Jag fokuserade inte så mycket på formen idag. Jag höll honom i en lägre form. Men då och då var han riktigt rund och fin med nacken. Jag gjorde ganska många korta skänkelvikningar på grusvägen, dom gjorde han bra;)

Sedan när vi var klara med Sol och Corvette, tog jag in Della och borstade lite på henne. Hon var lite farig när jag borstade henne. Hon gick mycket fram och tillbaka, hon kunde inte riktigt stå stilla. Det beror nog på att hennes hag kompis har åkt iväg för inridning, så nu går hon med Sol i hagen istället, de har precis kommit ihop med varandra, så det är väl lite rörigt för dem fortfarande.. Jag hade ju med mig en del av sakerna jag köpte i GBG till stallet, så jag testade nya pannbandet på Della idag, hon blev riktigt fin!
Corvette fick ha på sig sitt nya täcke också, det passade riktigt bra ;)


Sötis!



Lilla Corvettan



Kommentarer
Postat av: Erika

snyggt de blev då!

2011-02-28 @ 16:33:19
URL: http://erikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0