3 Februari 2011

Torsdag

Idag var det hopplektion i Nykyrka för Ingrid Stark. När vi fick komma in i ridhuset fick vi börja värma upp själva. Vi brukar ju skritta fram ett tag först sedan brukar jag trava på stora volter i båda varven och göra lite serpentiner. När det är hopplektion brukar jag inte fokusera på formen så mycket, utan mest på enegrin framåt. Men jag brukar ju  värma upp i lite låg form ;)
Idag hoppade vi mer på raka sträckor, inte så mycket svängar och krumelurer, utan mer avstånd och "snubbelhinder" (när det står ca 4 st låga hinder på rad och hästen hoppar med ett galoppsprång emellan)
Vi hoppade inte så många hinder innan det var dags för banan. Så det var alltså endel hinder med som vi inte hade hoppat tidigare idag. Men det klarade Corvette av galant! Visst är han ju lite osäker så han inte vet om han ska hoppa, då trycker jag till honom lite extra och då blir det ju som ett "bananhopp". Men över kom vi! Vi fick komma om på det hindret igen och då hoppade han det jätte fint! Han är vekrligen jätte duktig! :D Super nöjd var jag, plus att jag tyckte att banan var lite extra rolig idag :)



Halv dåliga bilder från en annan hopplektion..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0