5 Februari 2011

Lördag

Idag blev det ingen sovmorgon inte, upp vid 06.45 var det som gällde! Jag och mamma åkte och släppte ut hästarna, Vi fixade och grejade i stallet innan vi gjorde i ordning Corvette och Sol för en liten ritt. Vi gjorde inget speciellt, skritt,trav och lite galopp bara. Corvette kändes inte så jätte pigg idag, men när vi vände hemåt blev det lite fart på honom :) Han var fin i formen genom hela ridturen och mjuk i båda sidorna.
Efter att vi var klara med Sol och Corvette tog vi in Della också. Vi gjorde i ordning henne för en liten ritt också. Det var ett tag sen jag red henne, kanske en månad ungefär? Så då tänkte jag "nu blir det bus och en massa enegri". Men hon skötte sig så bra! Hon var lugn och fin och gick stundtals fint på tygeln :) Jag kunde också trava och galoppera en liten snutt. Hon fattade rätt galopp också, duktig flicka! :)  (själklart gick ju mamma med oss hela vägen, dock bara med grimskaft i början)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0