8 & 9 Februari 2011

Tisdag 8/2

Idag var det dressyr träning i Mantorp mellan 18-19, men innan det hann jag rida en liten sväng på Della också :) Jag red den vanliga kortare grusvägen, och mamma gick med oss. Hon skötte sig jätte bra! Jag srittade, travade och galopperade lite också. När jag galopperade fattade hon fel i ena galoppen, men då gjorde jag om fattningen och då blev det rätt direkt :) Jag har börjat försöka hålla kvar henne på tygeln i traven och det blir bara bättre för varje gång. Hon bråkade inget heller, duktig flicka! :)
Mamma hade med kameran, så här är några bilder.




Fina lilla tjejen :)



Jag red ju lektion på Corvette för Sissi vid 18.00.
Jag tyckte det gick ganska bra. Vi övade mycket på skänkelvikningar, öppnor, volter, galopp på mindre volt. Han flyttade fint undan för sidorna och fick med baken ordentligt då jag hjälpte till med spöet. Han gick fint i form. Han galopperade långsamt och fint i vänster galoppen, den kändes jätte bra! Men höger galoppen är lite sämre. Då guppar han med huvudet, kan inte samla galoppen så mycket och har lättare för att bryta av till trav. Så det behöver vi öva på. Mamma som tittade på tyckte att han såg lite halv slö ut, jag kände inte av det så mycket..
Kameran var med så mamma lyckades ta några kort.







Onsdag 9/2

Idag skrittade jag en sväng på ca 45 minuter. Jag skrittade bara för att han var lite halv slö och tjafsig i munnen igår på lektionen. Men Corvette blev super pigg idag, eftersom jag red iväg samtidigt som två andra idag och jag skulle ju bara skritta en sväng, så jag svängde ju av och red åt ett annat håll. Kanske inte är det smartaste jag har gjort, Corvette blev ju såklart jätte pigg och trippade på tå. Men jag försökte lugna ned honom och försökte hålla honom i skritt. Jag skrittade runt i några hagar, upp och ned för backar. Tror dock inte jag ska göra på detta sätt någon mer gång, rida iväg från några jag börjat rida med. Lätt att vara efter-klok, man lär sig av sina misstag ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0