21 Januari 2011

Hallå!

20/1 2011

Hann inte med att skriva något inlägg igår, var ju på hoppträning i Nykyrka mellan 7-8 ;)
Hoppträningen gick riktigt bra, han kändes pigg och positiv. Vi övade på endel svängar, travhoppa och en liten bana. Corvette hoppade fint över hindrena, han hade fint flyt över. Men han stannade på ett hinder ett par gånger, men Ingrid sa att hindret stod i en konstig vinkel och Corvette är ju väldigt oerfaren så.. Och just det, jag "ramlade" ju av också hehe.. Det var när vi skulle hoppa banan. Jag är ju ganska så glömsk av mig så självklart var jag påväg att rida fel, men rättade mig och red på kombinationen jag skulle. Så då kom jag lite fel och det andra hindret i kombinationen hoppade han inte rikigt över, så det blev något konstigt så jag åkte av. Fast jag landade på fötterna så det gjorde inte så mycket. Det var bara att hoppa upp igen och göra om det, då blev det perfekt!
Någon gång måste ju vara den första, då man åker av i hoppning ;)





21/1 2011

Idag blev det ingen ridning, för vi ska ha gäster. Men på lördag ska jag rida clearound i mantorp. Då ska jag rida LA:1 för andra gången, vi får se hur det går! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0