22 Januari 2011

Hejhej!

Idag var jag på clearound i Mantorp, red LA:1 för andra gången. Corvette kändes pigg på framridningen, han pratade lite med de andra hästarna, pep och gnäggade hehe :) Jag tyckte han kändes fin i traven och gick i ganska bra form. Gjorde lite serpentiner, volter, öka-minska, någon ryggning, ett par skänkelvikningar och galopp på volt. Jag skulle testa att göra den förvända galoppen som är i programmet (havt igenom i galopp). Det gick bra att göra en i vänster galoppen, men sen när jag skulle testa i höger varvet också så står det folk i vägen och förstår inte att om man ska stå still och greja med sin häst får man göra det i mitten.. så den blev lite sabbad. Tycker inte om när människor inte vet hur det ska vara på en framridning för att det ska fungera för alla att rida. Så jag var väl hyfsat nöjd med framridningen, blev lite irriterad för att en del står/rider ivägen bara.. Sedan var det min tur att få komma in på banan. När programmet väl var igång kändes Corvette okej i formen i traven, han var inte riktigt lika rund som han kan vara. Han hade inte riktigt den energi som han kan ha, men den var ok ändå. Galoppen blev lite sisådär, lite guppigt med huvudet. Halten som är i programmet blev super! Stod jämnt med alla benen ;)

Så hela insatsen totalt var duglig, jag tyckte att han backade två steg i utvecklingen sett från lektionerna  ( han har varit helt underbar på de sista träningarna!) Men om man tänker hur han gick på de sista tävlingarna som var förra året var det ett steg framåt! Han hade inte några problem med att fatta galopp/hålla galoppen. Han segade inte ihop så som han kunde göra då.

Just det, Erika följde med och filmade hela programmet, dock tog hon inga bilder, men det gjorde jag när vi var hemma i stallet igen..





När jag kom hem hade jag inget att göra så jag fixade mina naglar lite :)


Använde mig av detta idag:
*Först målade jag rosa på naglarna, tog ut kristallerna och satte på dem på tummarna.
*Sedan målade jag det vita på naglarna, på frihand.
*Efter det målade jag genomskinligt på allt.






Kommentarer
Postat av: Sissi

Hej!

Jag tyckte ni skötte er jättebra idag! Det är inte så länge sedan vi kämpade med att få en kort bit förvänd galopp men nu kan ni fin fint!

OCH.... FINA naglar (:

2011-01-22 @ 21:00:02
Postat av: Erika

Fiiiin pannknopp!! ;)

Najsiga naglar , de blev ju supersnyggt med dom där kristallerna ;)

2011-01-23 @ 09:06:18
URL: http://erikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0