25 Januari 2011

Tisdag.
 Idag var det dressyr träning för Sissi Lilja i Mantorp. Vi tränade mycket på skänkelvikningar, trava på liten volt, galoppera på liten volt, öppna och lite förvänd galopp. Corvette gjorde jätte fina skänkelvikningar när jag hjälpte till med spöt för att få med bakdelen ordentligt. När vi galopperade kändes vänster galoppen till en början ganska så otakt, men efter att vi hade galopperat en stund kunde jag sakta in galoppen bra, då hade han också bra takt. Den förvända gjorde han ganska bra också, vi hade lite problem att hålla den bit vis, men jag tycker den fungerar bra ändå.
När vi skrittade fram tyckte jag Corvette inte kändes så himla pigg, men det visade sig att jag hade fel..haha. Han var pigg när vi väl började och travade med energi. Han var också bra för skänkeln, reagerade bra. Han var fin i formen, lite högre med nacken och mjuk i båda sidor.



Erika & Cel-bo


Skrev ju i näst senaste inlägget att vi var snyggt matchade, syns inte så tydligt här, men detta hade jag på mig:
Marinblå fleece,
Marinblå KL ridbyxor
& Corvette:
Vitt schabrak,
Vita lindor,
Vita boots



Kommentarer
Postat av: Erika

haha snygg bild på mig!! ;)

2011-01-28 @ 19:26:05
URL: http://erikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0