Ursäkta för dålig uppdatering!

Har nämligen inte hunnit riktigt, men nu tänkte jag sätta mig ner och skriva om dagarna som varit.


Torsdag 13/1 2011

Idag var det hoppträning i Nykyrka för Ingrid Stark. Men gissa vad som händer när det har snöat massor och det är is under? Jo man sätter sig fast med transport och häst i såklart. Vi kom varken fram eller bak, så vi fick lasta ur Corvette. Sedan kom det en traktor och drog fram oss. Sedan lastade vi in Corvette och åkte vidare, hehe. Vi hann i tid till träningen ändå. Träningen gick jätte bra! Han är så duktig, han stannade inte för något idag. Men man märker att han inte har hoppat så mycket, för det tar ett tag för honom att komma igång och få till ordentliga språng. Men han tar sig över alla hinder ;) Han var pigg och glad, det märks att han tycker att det är kul!
Dessutom hade vi absolut snyggaste matchningen, Corvette: svart/rött/grått schabrak + gråa benskydd. Jag: Vinröd fleece, gråa ridbyxor, svarta stövlar.  Tyvärr blir det inga bilder på det nu, de ligger på min systers kamera.


Fredag 14/1 2011 - Min 17årsdag! :)

Dagen började med att jag blev väckt av gratulationssång och presenter. Jag fick en ny mobil, Sony Ericsson X8, turkosa benskydd till Corvette, silvriga silikon toffsar till häst, rosa piké t-shirt Kingsland och två vita linnen. Sedan blev det skola för min del. Efter skolan åkte jag ut till stallet och skrittade en sväng på Corvette i snön, går ju inte att rida så mycket mer nu när det är så isigt under snön. Men han var pigg och glad och traskade på ordentligt.
Mamma var med och tog några bilder...







Lördag 15/1 2011


Idag blev det att gå upp vid ca 07.30 för att åka till stallet. Vi fixade i ordning allt i stallet, sedan red jag, mamma och Annette (en från stallet) en sväng. Vi skrittade samma runda som jag gjorde i går, och det fungerade bra. Hästarna fick pulsa lite i snön, men Corvette var pigg ändå ;) Corvette jobbade jag inte så myclet med, jag ställde bara igenom honom i båda sidorna, sedan fick han skritta en sträcka i låg form, men mestadels blev det skritt på lång tygel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0