Dålig uppdatering!

Har helt enkelt inte hunnit med att blogga, har träffat mina vänner och ridit på mina underbara pållar :) Tänkte iallafall berätta om dagarna som varit.

Onsdag 6/7
Vi åkte med Corvette & Hälge till Gottlösa, Sissi & Nina Liljas anläggning och red på sandbanan där. Vi red inte lektion för någon då de är i Falsterbo. Det kändes bra att vi red igenom dom ordentligt, Corvette kändes riktigt bra mot slutet! Han blev ordentligt lösgjord och kom i en fin - lite högre form. När jag travade fram ställde jag honom åt båda håll, gjorde öppnor och volter. Sedan galopperade jag på i ett friskt tempo för att få honom framme ordentligt (han kan lätt komma i otakt o bli lite seg). Sedan pustade vi lite genom att skritta på lång tygel. Efter det gjorde jag flera galoppfattningar från skritt och en del avsaktningar, galopperade på mindre volter och på serpentiner. Han bröt bara av någon enstaka gång i serpentinerna, så dem klarade han bra! Jag gjorde till en början bara tre bågar, men sedan gjorde jag fyra och det fungerade för oss också :) Han hade bra energi i galoppen, så jag kunde koncentrera mig mer på min sits. Avslutade lite kort med att sitta ner i traven, tror jag även gjorde någon längning. Sedan travade vi av, eller rättare sagt, lillasyster ebba fick trava av, hon ville så gärna rida lite på honom.
Var riktigt nöjd med honom! Det kändes som han gick i fin form och var lätt att få fram.
Här kommer några bilder!






Ebba & Corvette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0