Dåligt med bloggning här!

Har helt enkelt haft lust eller ork för att blogga.. Men tänkte skriva lite kortfattat om dagarna som varit!

Tisdag 12/7
Red ut en sväng tillsammans med Erika på Hälge. Avslutade med att rida på gräset. Övade på skritt-galopp, rygga-galopp. Blev mycket galopp.
Red gräsvägen med Della tillsammas med mamma & Sol. Della var pigg och lite busig. Gjorde lite skänkelvikningar i skritt, annars inget speciellt.
Bilder från ridpasset..



Onsdag 13/7
Idag red Erika och jag lektion tillsammans på Hälge och Corvette, för Nina Lilja. Övade endel på moment ur L:A1 programmet (skänkelvikningar, förvändgalopp, rygga) Han skötte sig fint, gjorde fina skänkelvikningar och förvända galopper, dock dummade han sig med ryggningarna.
Della fick vila idag.
Bilder från träningen..



Outfit:
Piké: Mountainhorse
Ridbyxor: Hööks
Schabrak: Shockemöhle
Lindor: Schockemöhle

Torsdag 14/7
Erika och jag tog en ganska lugn tur med mest skritt och trav, men även lite galopp. Gjorde inget speciellt, blev en uppmjukande runda eftersom det var lektion igår. Regnade även massor så det blev ingen ridtur för Della idag heller.

Fredag 15/7
Idag red mamma, jag och lillasyster en tur med Sol, Corvette och Pablo. Blev en lite längre uteritt, ställde och böjde honom ordentligt, annars inget speciellt, Bara skritt, trav och galopp.
Red sedan en sväng själv på Della (mamma gick med) Fick hålla mig till en kort grusväg och gräsytan, då hon hade tappat BÅDA skorna?! hon är bara skodd fram, så nu går hon utan skor - men hovis kmr nästa vecka! Dock syndes inget på hovarna, kändes inget när jag red heller.
Hon var riktigt fin, travade/galopperade på volt och hoppade några låga hinder, riktigt duktig var hon! :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0