Fredag!

Fredag 8/7
Vi red på eftermiddagen. Jag red först tillsammans med Erika & Hälge på Corvette. Vi red hela gräsvägen fram o tillbaka. Det blev mycket trav och galopp. Corvette var pigg och "rädd" för allt. Han hade härlig galopp och ville bara springa fortare! :) Vi övade lite öka-minska trav mot slutet, då reagerade han bra och ökade lite. 
Var riktigt nöjd med honom! Han var pigg och var inte stel, gick fint i form och hade härlig energi i galoppen!


Ebba hade sina ny inköpta lindor när hon red idag - snygg pålle!

Sedan red jag en sväng på Della tillsammans med mamma och Sol. Vi red samma tur som jag och Erika gjorde, dock aningen kortare. Vi varierade alla gångarter, jag gjorde lite skänkelvikningar i skritt, ställde henne lite åt båda håll också. Den största fokus låg på att ha henne ordentligt framme i alla gångarter.
Hon kändes fin, något okoncentrerad i början men den föll på plats allt mer efterhand. Hon kom i fin form och reagerade bra för skänkeln. Hon hade också härliga luftiga galoppsprång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0