Fredags ridning!

Igår åkte hela gänget till Sharpman för att titta om dom hade något kul att erbjuda. Jag provade en del hjälmar, olika charles owen, men vet inte riktigt vilken jag ska ha än, måste fundera lite :) Tittade även lite på ridbyxor, är lite sugen på att köpa svarta pikeur cindy och även ett par röda ridbyxor, men det blev inga den här gången. Fick istället med mig detta hem..



Efter vi varit på Sharpman åkte vi tillbaka till Erika för att rida an sväng på pållarna. Erika och jag red tillsammans på Corvette och Hälge. Vi red tre varv runt dammen, där är det mjukt och bra underlag, vi varierade alla gångarter. Corvette var ganska pigg,  lyhörd och gjorde som jag bad honom. Jag jobbade mycket med att ställa o böja i alla gångarter, han klarade det även i galoppen.
Corvette var rund och fin i formen i dag, han fungerade bra på det tvådelade gummibettet med rörliga ringar så det ska jag fortsätta använda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0