Gårdagens ridning!

Igår red jag först på Corvette tillsammans med Erika och Hälge. Vi red en uteritt först på grusvägarna, sedan avslutade vi lite på gräset. Övade lite på skänkelvikningar och förvänd galopp. Han gjorde fina serpentiner till en början i höger galopp. Men sen började han byta till vänster.. Jag gjorde serpentiner om igen fast på olika sätt. Antingen likadant som tidigare eller bara som en ända stor båge. Men han bytte vissa gånger iallafall. Då blir jag så trött på honom och blir genast hårdare i handen vilket inte är bra. Jag försöker "lugna ner" mig, men det är ju inte alltid så lätt.. Iallafall, sen ville jag bara få igenom höger förvänd så jag gjorde det så lätt som möjligt för honom - gjorde halvt igenom, och när han klarade det bytte jag till vänster galopp och gjorde en ända stor båge, och han klarade den direkt så då saktade jag av till trav och travade av honom. Sedan skrittade vi hem på långa tyglar.

Här är ovisade bilder från en annan ridtur! 




När vi var klara med Corvette & Hälge tog jag in Della och gjorde iordning henne för en ridtur. Jag red själv på en ganska kort rak grusväg. Började med att skritta på långatyglar till huset som är på den vägen, efter huset travade jag lite, sedan slutar vägen - vände där och gjorde trav-skritt över gångar tillbaka och galopperade även lite. Sedan red jag på gräset (mamma var med o hjälpte till). Jag travade lite på volt och över studsen som vi hoppade häromdagen. Hon fattade direkt och studsade igenom o kom i galopp efteråt! Efter det galopperade jag på både större o mindre volt i båda galopperna. Hon skötte sig SÅ bra! Åh vad glad jag var!!:) Avslutade med att trava på en ått-volt och över studsen, gick lika bra den här gången!  Hon var så fin, i form och hade energi o var positiv!
Det ända som var väldigt jobbigt idag var alla insekter! Hon blir irriterad på dom, särskilt när det sätter sig något på baken - om jag inte hinner få bort det tillräkligt fort sparkar hon bakut, snuttan! Borde finnas någon form av flugländtäcke??..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0