Dagens ridning!

Idag åkte vi ut till hästarna på förmiddagen. Mamma, jag & Ebba började med att rida Sol, Corvette & Pablo tillsammans en sväng runt dammen och sedan vidare på grusvägarna hem. Vi varierade alla gångarter, jag jobbade inte med något speciellt, bara med att han skulle gå runt o fint på tygeln och att ställa igenom honom i båda sidorna. Han hade lika härlig galopp idag som han haft de senaste dagarna, känns bra !


Efter vi var klara tog vi in Della också. Hon var ganska uppe ivarv idag om jag säger så. Det började med att Della och Wille hade sprungit som galningar så hon var helt genomsvett! Sen började de skrika på varandra (vi har några hästar framför stallet o några bakom) Så då blev hon lite uppstimmad i stallet. Men jag bortsade av henne lite snabbt för att komma iväg lite snabbt. Ridturen gick sådär. Hon snirklade sig fram väldigt mycket! Vi hamnade på åkrarna ett antal gånger.. Men när hon väl slappnade av lite kunde hon gå lite fint på tygeln. Vi varierade alla gångarter idag, hon galopperade bra med energi.


I morgon får Della & Corvette vila, ridlektionen är inställd, vi ska spela minigolf tillsammans (de som har ridprofil med skolan) och troligen åker Della iväg till Nina på onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0