Hoppträningen i Torsdags!

Det gick kalas bra! Han var duktig och skötte sig riktigt bra! Vi började ju som vanligt att hoppa fram på några hinder ur banan. Han hoppade fint, ett o annat blev lite knasigt hopp kanske, men så brukar det bli för oss ibland i början. Under lektionens gång började det ösregna! Ush o fy säger jag bara, det bara vräkte ner! Regnet kom o gick lite under hela lektionens gång, men när jag skulle hoppa banan regnade det nog som värst! Corvette tyckte det var lite läskigt att galoppera på den blöta sandbanan, det plaskade ju så dant ;) haha. Iallafall, när jag hoppat banan o var klar fick jag trava in i ridhuset o trava/skritta av honom.
Själva hoppningen fungerade bra idag. Jag tror det ända han stannade på var en trippelbarr, men jag tror faktiskt inte vi har hoppat en sån förut.. känns inte som det. Men efter Ingrid lagt ner en bom i den hoppade han. Han hoppade hela trippelbarren också en gång ;)
Erika följde ju med och fotade lite! Här är några bilder..


Blött?





Gött o krama ur handskarna lite, hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0