Lite uppdatering!

Igår red mamma, jag och Ebba ut en sväng tillsammans. Det blev en ganska kort sväng med mest skritt och trav men även lite galopp. Vi travade på serpentiner på det öppna gräset, jag höll honom i lite låg form genom hela ridturen. När vi ridit klart skulle Erika och jag ut på en liten sväng med Della och Hälge. Vi varierade skritt och trav genom hela ridturen. Della skötte sig bra, hon var lugn och gick bitvis fint på tygeln, det fanns ju såklart mycket att titta på i vanlig ordning ;) Men jag var nöjd!

Idag (torsdag) har jag varit med Ebba hela dagen på den såkallade Nyckelbydagen. Då får de som rider ridskolehästar vara med om en liknande tävlingsdag, då får de hoppa en clearound med bedömning på ridningen, och sedan rida ett dressyrprogram (dressyrryttartestet) då man rider fyra stycken inne på banan samtidigt.
Iallafall, det gick ju bra för Ebba! Hon kom trea i hoppningen med 49 poäng, hennes dressyrlag vann och hon var indviduellt den som fick de högsta procenten i dressyren med 79,5% Kul!
Här är då Lasaruss (Lasse)




När Nyckelbydagen var slut åkte vi hem en sväng, sedan bar det av till Erika för att rida lite mera :) Ebba på Pablo,Erika på Hälge och jag på Della red en sväng tillsammans. Det blev en längre tur idag med skritt och trav. Della skötte sig bra, men idag fanns det fladdrande otäcka saker (!) på åkrarna så vi hamnade lite på sidan av vägen. Men tyckte att det gick bra ändå, hon gick fint på tygeln, dock inte helatiden eftersom hon inte går så stadigt än. När vi var klara med dem skulle mamma och jag rida en kort sväng på Corvette och Sol. Vi varierade alla gångarter. Corvette gick fint på tygeln och var hyfsat pigg. Idag gasade jag på honom i ena galoppen (som var i en lång uppförsbacke) och tjoade på honom, då blev det full fräs på honom! Haha så söt han är :)
Imorgon har alla våra hästar vilodag så det kanske inte blir något skrivet här då..
Just det, kom på att jag inte berättat att Della ska få åka till Nina Lilja för tillridning, hon ska vara där i en månad från och med tisdag eller onsdag.. Kommer sakna mitt busfrö! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0