14 Mars 2011

Heej!

Idag var jag ledig från skolan, hade nämligen studiedag! Jätte skönt med förlängd helg :) Jag åkte ut till stallet på eftermiddagen, fick skjuts av min snälla pappa :) Jag började fixa iordning lite i stallet, sedan kom mamma. Vi tog då in Della och Sol, o fixade dem för en uteritt. Vi red alltså ut tillsammans en liten sväng, först upp till närmaste gården "Källvesten" sedan tog vi också den raka grusvägen upp till stora vägen. Ni skulle sätt hur Della betedde sig idag! Herregud säger jag bara! Hon ville inte skritta fram, nää det går ju inte, hon ville galoppera! Hon körde med huvudet, bockade och for ut på olika gärden. Hon hoppade flera gånger upp i luften, högt! Jag bara kände hur vi lämnade marken... Det var ju inte det lättaste att sitta kvar om jag säger så.. Bus häst! Jag försökte hela tiden med att få henne något lugnare, inte så lätt. Hon ville galoppera eller trava fortare. Men när vi hade ridit till gården och fortsatte upp till stora vägen gick det allt bättre. Hon blev väl lite trött antar jag. Då kunde vi göra lite avsaktningar till skritt o igångsättningar till trav, vi kunde också ta en liten galopp vilket fungerade bra. Hon behöver nog trötta ut sig lite.

Sedan åkte vi till Nykyrka för att rida lektion på Corvette - trodde vi. Men det var ju studiedag så då var det ju inga ridlektioner heller. Men ridhuset var tomt, så jag fick rida lite själv. Jag försökte öva på sånt som är med i Lag 03 programmet som jag ska rida på söndag.
Jag gjorde öppnor,skänkelvikningar,ökad trav, mycket volter, galopp på volt, galopp på 3 serpentinbågar, halv-volt förvänd galopp. Försökte också med att rygga, men det gick inte så bra. Han fattade inte det idag.. hur man nu kan glömma något man kunnat förut? Men annars gick det väl ganska bra. Han var pigg och lyssnade bra på mina skänklar. Han gjorde fina galoppserpentiner och orkade hålla galoppen. Han kändes också mjuk i sidorna, men blev lite hård i munnen då o då. Stort plus till att han reagerade bra på skänklar och var pigg!!







Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Tack så jättemycket! :D

2011-03-15 @ 13:38:45
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0