17-19 Mars

Heej!

Har inte hunnit med att blogga de senaste dagarna, så här kommer det lite uppdatering..


Torsdag 17/3 Hopplektion!

Det var alltså hopplektion idag. Vi började värma upp som vanligt, själva, genom att trava på stora volter och serpentiner, galoppera på stora volter i båda varven. Corvette hoppade fint över hindren och var pigg o glad! Han hoppade också banan mycket bra, dock tyckte han att ett hinder var lite läskigt och ville inte hoppa det. Var ganska nära på att åka av ett par gånger, hamnade på halsen när han stannade framför hindret! Men efter vi tog ner den översta bommen hoppade han det också. Han var riktigt pigg och glad, det var lite fart på honom idag! Och dessutom fick han ha sin super fina hoppoutfit - turkos!





Fredag 18/3 Vilodag

Idag fick Corvette vila sig inför helgens händelser.


Lördag 19/3 Programträning

Idag åkte vi till mantorp för att rida det program jag ska tävla i imorgon - Lag 03. På en programträning får man alltså rida fram själv i lilla ridhuset. Sedan går man till stora ridhuset där Sissi är. Sedan får man ca 15min på sig att rida programmet. När man ridit får man rätta till det som inte blev så bra, och Sissi komenterar under programmets gång (vad man ska tänka på osv.)
Jag tycker att det gick riktigt bra. Han var i en bra form och hade energi.  Jag fick göra om skänkelvikningarna med ett spö, så att jag skulle få med bakdelen lite bättre. Annars fungerade det mesta bra.

Imorgon är det ju första omgången i Div 1. Jag hoppas han kan sköta sig och gå bra! Erika ska ju också med, fast hon ska ju tävla i det andra laget (mantorp har två Div 1 lag) Min kamera åker med, hoppas på ite fina bilder!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0