21 Mars 2011

Idag åkte jag och mamma ut till stallet efter att jag hade slutat skolan. Efter att vi fixat iordning allt i stallet tog vi in Della och fixade henne för en uteritt. Idag red vi på den vanliga raka grusvägen. Mamma gick med hela vägen, ibland fick hon gå och hålla henne med grimskaft, där Della burkar tycka att det är lite läskigt. Hon var lugn och fin hela vägen, när vi vände tillbaka hemåt släppte mamma Della så att jag kunde både trava och galoppera. Della skötte sig fint idag! Väldigt lugn, dock busade hon lite, galopperade lite om vartannat i traven haha! Hon gick också fint i form.




När vi var klara med Della, tog vi in Corvette och Sol. Vi red en kortare sväng, upp till "s-svängen". Vi varierade skritt,trav och galopp. Jag ställde igenom Corvette i sidorna, gjorde lite öppnor och skänkelvikningar i både skritt och trav. Corvette var mjuk och fin. När vi vände hemåt blev han genast piggare och ville springa på :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0