24-25 Mars

Hann inte riktigt med att skriva om hoppträningen igår, så gör det nu istället ;)


Torsdag - Hoppträning i Nykyrka

Idag var vi hela 8 st på träningen. Det var lite trångt, men det fungerade. Vi började som vanligt rida fram själva, dock fick alla rida i samma varv när vi var så många. Jag gjorde volter och öka-minska i traven. När jag galopperade gjorde jag också volter. Sedan fick vi börja hoppa på några hinder, jag var först ut och Corvette skötte sig bra, han stannade dock på ett hinder, men hoppade det när jag red på det igen. När alla fått hoppa lite olika följder av hinder var det dags för att hoppa banan. Corvette hoppade jätte fint! Han bytte till och med galopp efter de flesta hindrena! Allt flöt på bra tills vi kom till en kombination. Han hoppade första hindret bra, sedan tvärnitade på andra, mitt framför hinderstödet så att det ramlade omkull och jag åkte av. Corvette stod så snäll kvar brevid hindret så jag kunde ta och hoppa upp direkt och komma på hindret igen. Då hoppade han direkt och fortsatte hoppa fint på resten av banan. Jag var mycket nöjd med träningen, han hoppade så himla fint! :)




Fredag

Idag red mamma och jag en liten sväng med Corvette och Sol tillsammans. Vi tog en kortare runda med bara skritt och trav. Jag jobbade inte så mycket med honom, ställde bara igenom honom och höll honom i en lägre form. Corvette var i allafall jätte pigg och på lite bus humör! Alltid roligt med en pigg och glad häst! :)

Innan vi red Sol och Corvette, red jag på Della också. Hon var lika pigg/busig/glad/galen som vanligt :) Mamma gick som vanligt med oss hela ridturen, hon fick leda henne med grimskaft där Della tyckte det var lite otäckt. Jag kunde både trava och galoppera idag. Hon gick också väldigt fint i form, när hon väl gick i form. Vi övade också lite på avsaktningar/igångsättningar i skritt och trav. Hon var riktigt duktig! :)



I somras då Della var ute o for på en åker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0