26-27 Mars

Heej!

Igår, lördag, fick Corvette vila. Men i dag red jag honom tillsammans med mamma på Sol. Vi red den lilla rundan till "hoppskogen". Corvette var jätte pigg och glad. Det var busväder ute = mycket blåst! Han ruskade på huvudet, gjorde konstiga läten och trippade då och då på tå, haha söthäst! :) Ridturen bestod av skritt,trav och galopp. När vi galopperade blev han jätte pigg så det nästan inte gick att få stopp på honom! Så istället för att dra och slita, öste jag på honom - racer galopp! Efter en sträcka med bus galopp kunde jag ta tag i honom så han kom ner i form och saktade av. Under hela ridturen höll jag honom i en lite lägre form, jag ställde igenom honom i skritt och trav. Han är så rolig att rida när han är på lite bus humör!
 Lilla Della hann vi inte med idag, men vi ska försöka hinna med henne i morgon istället.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0