28 Mars

Idag åkte vi till Nykyrka för att rida dressyrlektion för Sissi. Vi åkte idag i stället för imorgon, mamma kunde nämligen inte skjutsa imorgon ;)
Idag tränade vi mycket på öppner, skänkelvikningar, serpentiner, galopp med mindre volter. Corvette skötte sig bra idag. Idag var det varken jätte dåligt eller jättebra, det kändes bra, helt okej. Han var väldigt pigg och hade energi framåt, vilket var roligt :) Han var i en fin form, men kändes lite stel då och då, mestadels i höger sida. Hans vänster galopp som brukar kännas lite otackt, kändes jättebra till en början! Efter ett tag blev det då och då lite i otackt. Men vänster galoppen kunde jag hålla långsammare mycket lättare än höger galoppen. I högern ville han bara springa, haha. Men som helhet ät jag nöjd ;)




Innan träningen red jag ut på Della med mamma på Sol. Vi kunde variera skritt, trav och galopp. Della var så lugn idag! Jätte duktig var hon, lugn och sansad (busade dock lite) gick stundtals fint i form, fattade galopp direkt när jag gav skänkel för det. Duktig flicka!! :)
Men när vi precis skulle sakta av till skritt och skritta av hemåt, sparkade hon mot Sol (varför vet jag inte?bus?) Men sparken träffade olyckligt nog på mammas ben.. Vi får se hur det går med det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0