3-4 mars 2011

Heej!

Hann inte riktigt med att blogga efter träningen igår, så gör det nu istället!
Det var iallafall hoppträning i Nykyrka för Ingrid.  Vi red som vanligt fram själva, jag gjorde många stora trav volter och serpentiner. Jag gjorde också några avsaktningar till skritt och öka-minska i traven. Sedan galopperade jag på stora volter. Jag gjorde flera galoppfattningar i båda varven. Sedan var det dags att hoppa. Vi började med att travhoppa ett hinder som hade snett vinklade bommar framför sig, som ett V. Som gör att hästen riktar in sig på mitten. Corvette hoppade fint över, utan problem. Sedan hoppade vi lite olika hinder som tex studs, vatten matta m.m. Corvette hoppade också vatten mattan utan problem. Vi hoppade också ett hinder som var med förra gången vi hoppade, ett hinder med några slags gröna lådor under, som han tyckte var läskigt då. Han tyckte det var läskigt nu också, och stannade första två gångerna jag hoppade på det. Men sedan flög han över det också :) Sedan hoppade vi en bana, som jag har försökt att rita upp här..

1. Första hindret var ett räcke med bom. Ingrid hade lagt ut bommar på sidan, som ett V, som gör att hästen kommer in på mitten.
2. Andra var en oxer.
3.Sedan till ett räcke.
4.Sedan en kombination med ett galoppsprång emellan, även här låg det bommar likt ett V på marken.
5.Efter det fortsätter man mot en oxer med vattenmatta.
6.Nu till en oxer (här var "de gröna lådorna")
7. Sedan en vinkel sväng till en studs.
8.Vänstersväng till snubbelbommar, ett galoppsprång emellan.
9.Där efter en oxer.

Corvette var så duktig idag!! Hoppade jätte fint, med bra flyt. Stannade bara på "de gröna lådorna" och vatten mattan ett par gånger. Men som sagt, han är ju inte så erfaren av att hoppa! Idag var vi dessutom bara två på lektionen, vilken lyx alltså! Riktigt kul var det också, rolig bana med roliga hinder :) Och plus allt detta använde jag min nya hoppoutfit, mina turkosa benskydd + det nya HVPolo schabraker med turkos kant, så riktigt matchig var han! :)



Fredag 4/3

Idag fick Corvette vila då mamma var ute i morse i stallet, så jag hade ingen skjuts hem om jag skulle ridit. Dessutom var det dags för honom att vila lite idag, han får vila till sig tills imorgon, för då är det årets första tävling! Tävlingen är i Mantorp men hålls av Väderstad, jag ska rida LB:1 så önska mig lycka till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0