6 Mars 2011

Heej!

Idag åkte mamma och jag ut till stallet på förmiddagen. Efter att vi fixat iordning allt i stallet. Sedan tog vi in Corvette och Sol, och gjorde iordning dom för en uteritt. Idag red vi rundan till "hoppskogen", man får då rida på lite olika snötäckta gräsgärden och i kanten på några snötäckta åkrar för att ta sig dit. Vi varierade skritt och trav genom hela ridturen, sedan avslutade vi med en liten galopp på grusvägen på väg hem. På grusvägen gjorde jag några skänkelvikningar och testade även på att göra ett par slutor i skritt. Jag har ju inte direkt övat på att göra slutor på Corvette, men det måste jag ju börja öva på nu när jag ska vara med i Div 1. Men jag tror han förstod vad han skulle göra, det lär han sig nog. Corvette var lite tung i handen/hängde lite till en början, men släppte till efter ett tag och gick fint på tygeln.

När vi var klara med Corvette och Sol tog vi in Della och fixade iordning henne för en uteritt. Della red jag på den vanliga grusvägs-sträckan. Det var väldigt bra underlag idag för henne, ganska mjukt på grusvägen och inte så mycket is. Så jag kunde trava på ordentligt och även galoppera på slutet. Jag gjorde också några övergångar från trav till skritt o tvärtom. Hon var väldigt pigg och ville bara springa mera! Emellanåt gick hon också fint på tygeln.





Tyckte Sol kunde få vara med på en bild idag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0