Lite uppdatering kanske..

Heej!

Kom hem lite sent efter träningen igår, så orkade inte riktigt med att blogga då. Men tar igen det här och nu!

Iallafall, det var träning för Sissi i Mantorp igår, Tisdag 1/3.
Vi övade mycket på öppner, skänkelvikningar, öka-minska i traven, galopp på en båge längs långsidan så det blev lite som förvänd galopp och galopp på minskad volt.
En av övningarna var att man skulle komma längs långsidan i öppna sedan svänga in på kortsidan vid A. Fortsätta i öppna, sedan när man kom till X skulle man ställa om åt andra hållet och göra skänkelvikning ut till hörnet. En rolig och bra uppmjuknings övning.


Corvette blev jätte mjuk och fin av alla sidvärts övningar. Han kom upp i en högre lite bättre form och reagerade bra för skänkeln. Han gjorde alla galoppfattningar bra, dock var takten i galoppen inte så bra.  Annars är jag supernöjd med träningen! Riktigt duktig var han ;) Och så hade jag ju mitt nya Shockemöhle schabrak + lindor, så snygger var han ju iallafall :)





Onsdag 2/3

Idag fixade jag allt själv i stallet, sedan red jag ut med en från stallet. Vi red upp till "Mötesplatsen", en väg som består av grusvägar. Ganska rak, så man får hitta på lite saker man kan göra. Jag gjorde många öppnor, skänkelvikningar och lite öka-minska i traven. Corvette kändes hyfsat pigg, mjuk i handen och hade bra reaktion för skänkeln. Vi kunde hålla igång bra, med mycket trav. Jag kunde ockå galoppera lite grann. Sedan när jag var klar med Corvette tog jag ut Della och borstade lite på henne också.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0