Tävling avklarad!

Hallå igen!

Var ju som sagt och tävlade LB:1 i Mantorp idag. Jag hade start tid kl 13.40, så vi var där ungefär 13.30. När vi kom dit gick mamma direkt och anmälde mig, medans jag tog på mig stövlar, handskar, hjälm m.m. När mamma kom tillbaka lastade vi ur Corvette och fixade iordning honom. Sedan begav jag mig till framridningen. När jag hade skrittat fram på långa tyglar kortade jag upp honom och började ställa och böja på serpentiner och volter. Efter det började jag trava på serpentiner,volter, jag gjorde öppnor och den övningen som jag ritade upp från senaste dressyrlektionen. Jag gjorde lite avsaktningar/igångsättningar och öka-minska i traven. Där efter galopperade jag också på stora volter i båda varven. Emellanåt skrittade jag ju också.
Jag tyckte Corvette kändes fin på framridningen, han var lätt att få fram, reagerade bra för skänkel och spö.

Sedan var det min tur att komma in på banan. Jag tyckte att jag inte fick fram honom ordentligt, jag kände det redan i collectingring. Men programmet gick väl okej ändå. Lite små missar, men han var inte lika fin som på framridningen. Det slutade med att jag fick 60.69% vilket jag tycker är godkänt, men jag hade velat ha mer såklart. Med de procenten räckte det inte så långt, så vi packade in Corvette och begav oss till Erika för att äta lite mat. Väl framme hos Erika, packade vi ut Corvette igen och ställde honom i en box i Erikas stall. Han fick mumsa på lite morötter och ha lilla Pablo som sällskap medans vi gick upp till huset och åt tacos :)


Erika var ju med på tävlingen och även hennes mamma Anna (min moster). Erika fotade lite, här kommer några bilder..


fining!




Fler bilder får komma någon annan gång ;)



Kommentarer
Postat av: Erika

Haha proffs bilder ju! ;)

2011-03-05 @ 21:20:38
URL: http://erikastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0