Andra omgången av Div 1 - Boxholm!

Idag gick andra omgången av Div 1 av stapeln. Jag startade kl 12.06 och red fram i ungefär 40-45 min. Corvette känndes jätte fin! Mjuk, rund och fin i formen, bra reaktion för skänkeln och bra galopp. Det ända som var lite knepigt var väl ryggningarna, men jag gjorde några stycken så de blev väl något bättre mot slutet.
Iallafall, inne på banan gick det ganska bra, helt ok. Han blev väl lite seg mot slutet, men inte så farligt. Tycket faktiskt att han ökade lite i mellantraven - vilket vi brukar ha svårt för. Ryggningen blev inte så bra heller, han ville inte riktigt backa så det blev typ 4 steg istället för 6. Han bröt också av en gång i galoppen, men vi gjorde fina galoppserpentiner. Jag var nöjd efter ritten.
Innan jag red bestämde jag mig för att 55% skulle vara godkänt och att jag gärna skulle vilja slå min förra procent som var 58%. Men domaren låg väldigt lågt och jag fick 55,??%och den som vann klassen - Erika fick 62%. Iallafall, Mantorpsryttarnas lag 1 - Erika Svensson, Mollie Sager, Isabelle Hallin & Amanda Holmertz, vann omgången och Mantorpsryttarnas lag 2 - Emilia Larsson, Josefine Karlsson, Ellinore Moge & Jag, kom på en tredje plats.Kul med placering!
Här kommer iallafall lite bilder från dagen..





Corvette & Cel-Bo var så mysiga mot varandra!

Josefine, Ellinore, Jag & Emilia

Både Lag 1 & 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0