Fredag & Lördags ridning!

Fredag 6/5

Corvette fick vila idag, så mamma och jag red en sväng på Della & Sol tillsammans. Vi red genom ko-hagarna och därefter ut på grusvägen. Della skötte sig kanonbra! När vi gått genom hagarna kunde hon gå först hela vägen hem. Förbi allt som var otäckt, genom en gård med en massa saker, förbi en traktor som körde med någon slags plog på gärdet precis brevid vägen.. Ducktig tjej! På hemvägen tog vi båda galopperna, hon fattade del en gång, men då rättade jag direkt o då blev det rätt. Hon gick stundtals fint på tygeln och var pigg. Så mysigt att rida på min lilla flicka! :)


Lördag 7/5

Idag red mamma och jag en sväng på Corvette & Sol tillsammans. Vi red på gräsvägen, jag jobbade mycket med att ställa o böja i både skritt och trav. Jag gjorde också en del travökningar som blev ganska bra. Vi gjorde även ett par ryggningar och galopperade lite. Han kändes mjuk och fin i höger sida, något stelare eller tyngre i vänster sida. Annars var han ganska pigg och reagerade bra för skänkeln.
Det var lite uppmjukning inför imorgon då jag ska tävla i Rappestad. Den här gången blir det en lokal LB:1. Känns ganska annorlunda att rida det programmet nu faktiskt, väldigt enkelt. Tänk att för inte så längesen då jag skulle börja rida LA:1 tänkte jag - gud vad svårt det kommer bli att hålla galoppen på en 10 m volt. Men det är nu peace of cake! Men vi får se hur han sköter sig! Har redan nu bestämt mig för att 57-58% är godkänt för oss, vill dock gärna ha meer, men vi får se hur det går ;) Lite bilder hoppas jag att mamma kan ta så jag kan visa er!


Bild från förra året..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0