Funktionär heeela dagen!

Jag har varit funktionär hela dagen på Mantorps nationella ponnydressyr! Jag har hjälpt till med lite allt möjligt, plus att Erika och jag har tagit bilder och skrivit om dagen HÄR! Kul att få se så mycket fina ponnier!
Efter vi var klara där åkte mamma och jag hem en sväng för att lite senare åka ut till stallet och fixa iordning allt där. Jag red också en sväng på Della, mamma gick med oss. Della var superpigg idag! När vi började rida var det precis att hon kunde skritta, ville bara trava. Sen fick hon syn på några hästar längre bort, det gjorde ju inte det hela bättre! Då blev hon helt uppspänd och ännu piggare, men var ändå lätt att kontrollera. På vägen hem taktade hon i trav när vi skrittade, hon busade även lite, hoppade o for lite. Sedan travade jag och det blev även lite galopp. Mot slutet kom hon ner rund och låg i formen, riktigt fin! För i början av ridturen var det mycket annat läskigt hon var tvungen att ägna koncentrationen åt. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0